مجله آموزشی سلامت دندان و همه چیز درباره پریودنتیست

بهترین های تکنولوژی روز دنیا همراه با آموزش و نحوه خرید

مجله آموزشی سلامت دندان و همه چیز درباره پریودنتیست

مصرف کافی ویتامین D می تواند میزان پوسیدگی دندان ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. ؟ برای رسیدن فلوراید خمیر دندان به داخل شیارهای دندان ، افراد باید قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنند. اجرای طرح پیمایش وضعیت سلامت دهان و دندان در کشور ممتاز نیوز : مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از اجرای طرح پیمایش سراسری وضعیت سلامت دهان و دندان در کشور خبر داد. مجله آموزشی سلامت دندان گفتنی است؛ کمبود ویتامین D سبب تاخیر در رویش دندان ها می گردد و رویش دندان های ضعیف و حتی افتادن و پوسیدگی دندان ها می گردد. دلیل نامنظمی دندان ها چیست؟ ویتامینی برای محافظت از دندانها کلسیم و ویتامین D: برای محافظت از دندان ها به مدت طولانی به نظر میرسد که این مکمل ها برای کاهش افتادن دندان ها نیز مفید باشند. آیا مسواک جای نخ دندان را میگیرد؟ چقدر برای بهداشت دهان و دندان وقت بگذاریم! سلامت دندان با استفاده از نخ دندان مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان ایلام گفت: استفاده درست و به موفق از نخ دندان سلامت دندان را تضمین میکند که باید جدی گرفته شود. نخدندان را قبل ازمسواک استفادهکنیم یا بعد ازمسواک؟ این گزارش حاکیست، والدین با تشویق کودکانشان به مصرف لبنیات و سیر میزان صدمات ناشی از کمبود ویتامین را کاهش می دهند.

مجله سلامت دندان اصفهان

در مقایسه با وعده های غذایی، خوردن مداوم میان وعده ها، بخصوص با انتخاب میان وعده هایی که برای دندان های شما مضر هستند، ذرات زیادی داخل دهان و بین دندان های شما باقی می مانند. خوراکی های مقوی و اسیدی مانند گوجه ها و مرکبات می توانند تأثیرات اسیدی روی مینای دندان ها داشته باشند، بنابراین، آنها را به عنوان بخشی از وعده غذایی بخورید نه به تنهایی. نوشیدنی های حاوی قند- نوشابه، آبمیوه، لیموناد، و قهوه یا چای شیرین شده- بویژه مضر هستند زیرا جرعه جرعه نوشیدن آنها می تواند موجب تماس مداوم قند با دندان ها شود، که موجب بروز پوسیدگی دندان ها می شود. نوشیدنی های خاصی مانند قهوه، چای، و شراب قرمز می توانند موجب ایجاد لکه روی دندان ها شوند. آیا می دانسته اید که برخی غذاها می توانند شما را در معرض خطر پوسیدگی های دندانی و دیگر مشکلات سلامتی قرار دهند؟ علت این است که آنها حاوی رنگدانه های رنگی به نام کروموژن هستند، که به مینای دندان ها می چسبند و موجب ایجاد لکه روی آنها می شوند.

مجله سلامت دندان چیست

این نوع خمیر دندان با افزایش مواد معدنی دندان به تقویت آنها کمک میکند و از آنها در برابر تاثیرات اسید موجود در دهان محافظت مینماید. اکثر خمیر دندانهای تجاری حاوی فلوراید هستند و تعداد زیادی از دندان پزشکان استفاده از این نوع خمیر دندان را به بیماران توصیه میکنند زیرا در اکثر موارد منابع آب شهری فاقد فلوراید میباشند. این نوع خمیر دندان برای افرادی تهیه شده است که ترجیح میدهند از محصولی که فاقد مواد شیمیایی است استفاده کنند. همه چیز درباره پریودنتیست این نوع خمیر دندان حاوی موادی است که روی دندان یک لایه محافظ را به وجود میآورد و از ملتهب شدن آنها، بروز حساسیت و آسیب دیدگی عصب پیشگیری میکند. این نوع خمیر دندان نمیتواند به رفع جرم کمک کند اما میتواند از تشکیل آنها روی دندان جلوگیری نماید. این نوع خمیر دندان حاوی مواد شیمیایی و سفید کننده است که به رفع لکههای روی دندان کمک مینماید. برخی از این خمیر دندانها حاوی فلوراید هستند و برخی دیگر فاقد این ماده میباشند.

مجله سلامت دندان بارداری

با افزایش سن ، سلامت دهان و دندان در سلامت کلی بدن نقش فزاینده ای دارد. شیوع پریودنتیت ( یک نوع عفونت جدی لثه که به بافت نرم آن آسیب می رساند و استخوانی که دندانهای شما بر آن استوار است را از بین می برد ) با افزایش سن نیز، افزایش می یابد. تقریبا 64 درصد افراد مسن در آمریکا مبتلا به پریودنتیت هستند. به گفته نویسندگان ، بیمارانی که عمل تعویض دریچه های قلب و پروتز مفاصل انجام داده اند، باید از نظر بهداشت دهان و دندان خود بسیار مراقب باشند. پریودنتیت با انواع حالات پزشکی از جمله بیماری های قلبی عروقی و دیابت نیز همراه است. نویسندگان می گویند ، این بدیهی است که داده های مرکز ملی آمار بهداشت و درمان نشان می دهد که شیوع سوراخ شدگی دندان ها در افراد مسن بیش از دو برابر سایر افراد است. همه ی کسانی که در زمینه مراقبت های بهداشتی تخصص دارند باید بهداشت دهان و دندان را در افراد مسن ترویج و ارتقاء دهند.

مجله سلامت دندان اموزان

لازم به ذکر است که مصرف مواد قندی باعث می شود قند خون به سرعت بالا رود. عادات غذایی مفید و مضر از دوران کودکی شکل می گیرند. عادات غذایی مفید، موجب رشد و حفظ سلامتی کودکان و ادامه زندگی توام بانشاط و تندرستی در تمام دوران های زندگی می شوند. هر روز، نزدیک به ۶۶۰۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله شروع به سیگار کشیدن می کنند. معمولا شروع به سیگار کشیدن از روی کنجکاوی است یا اینکه کودکان دوست دارند کارهای خطرناک انجام دهند، بعضی وقتها هم، بچه ها فکر می کنند با سیگار کشیدن بزرگ شده و شبیه پدر و مادرهایشان می شوند. عادات غلط و مضر غذایی رشد و سلامتی کودکان را به خطر می اندازند. در ادامه مقاله با تاثیر مستقیم عوارض دودهای خطرناک سیگار روی دیابت کودکان آشنا میشویم. عادات غذایی غلط کدامند؟ مطمئن باشید بدترین و خطرناک ترین تفریح زندگی انسان ها، سیگار کشیدن است. توصیه می شود که در مصرف چربی، روغن و شیرینی ها، یعنی مواد غذایی که در نوک هرم هستند، صرفه جویی کنیم.

شاید تعجب کنید اگر بگویم همین راهکار به ظاهر ساده، شبی که دندان درد شدیدی را تجربه کردم به کمکم آمد و مانند یک معجزه دردم را تسکین داد. معروف ترین راه برای رهایی از درد آزاردهنده دندان، آب نمک است، به راستی که این محلول ساده معجزه می کند. یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید، این دهانشویه طبیعی دندان را از باقی مانده های تحریک کننده پاک کرده و به کاهش تورم لثه کمک می کند. بهترین نوع کامپوزیت دندان شاید برایتان جالب باشد اگر بگویم حتی اگر تکه ای یخ را به انگشتتان بمالید، عصب های انگشت شما سیگنال های سرد را به مغز ارسال کرده و در کمال تعجب کمی از درد دندان تان کاسته می شود. چند مکعب یخ کوچک را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس پارچه ای نازک دور کیسه پلاستیکی بپیچید و حدود ۱۵ دقیقه آن را روی آن طرف صورت تان که دندان درد می کند، بگذارید.

مجله سلامت دندان تغذیه

اگر دندانهای شما کج یا فرسوده شدهاست و یا تغییر رنگ داده، نگران نباشید! تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا انواع روشهای ترمیم دندان را به شما معرفی کنیم. میتوانید شرایط دندانتان را با هر کدام از این روشها تطبیق دهید و متوجه شوید کدام روش به درد شما میخورد. ترمیم دندان نه تنها آسیبهای ناشی از پوسیدگی را رفع میکند، عملکرد طبیعی دندانهای شما را بازیابی میکند و ظاهر زیبای دندان را احیا میکند. برای پیداکردن بهترین دکتر دندانپزشک به وبسایت دکترتو مراجعه کنید، با پزشکان مختلف مشورت کنید و در نهایت از پزشک موردنظرتان نوبت بگیرید. تقریبا نیمی از جهان از مشکلات دندانی رنج میبرند شما تنها فردی نیستید که دچار این مشکل شدهاید. علم پزشکی همیشه راهی برای درمان پیش روی شما میگذارد. درصورتی که دندان شما آسیب دیده باشد، احتمالا دندانپزشک ترمیم دندان را به شما پیشنهاد میدهد. انتخاب دندانپزشک در نتیجه نهایی ترمیم دندان اهمیت زیادی دارد، چون در بسیاری از روشهای ترمیم دندان، دقت و ظرافت کار دندانپزشک حرف اصلی را میزند.

مجله سلامت دندان ایران

در این هنگام علائم شایع دندان درآوردن کودک خود را نشان میدهد. نشانههای دندان درآوردن کودک، اغلب از ۵ روز قبل نمایان شده و بهراحتی میتوانید تغییرات خلق و خوی نوزاد را تشخیص دهید. زمان درآوردن دندان نوزاد اهمیت دارد. در برخی از نوزادان رویش دندانها گاهی با تاخیر همراه بوده و ممکن است بین سنین ۱۲ تا ۱۴ ماهگی آغاز شود. در صورتی که روند رشد دندان کودکتان با تاخیر همراه بوده اما مشکل دیگری در مورد رشد اندامها، مو و ناخن ندارد، مشکل بهخصوص نیست و بهمرور زمان و با مشورت دندانپزشک اطفال برطرف میشود. چه موقع باید نگران دندان درنیاوردن کودکمان باشیم؟ بهتر است بدانید شروع سن رویش دندان در کودکان به دلایل مختلف مانند عوامل وراثتی یا ژنتیکی متفاوت باشد. دندان درآوردن برای کودک روندی دردناک است. زیرا دندان برای بیرون آمدن نیاز به شکافتن لثه دارد که باعث درد و قولنج یا بیخوابی نوزاد میشود.

مجله آموزشی سلامت دندان

در سال ۱۳۰۴ خورشیدی (۱۹۲۵ میلادی) مدرسه دارای مهد کودک، آمادگی و مقطع ابتدایی بود که در زمان مدیریت آقای هامبار سوم دردریان، کلاسهای فوق تا کلاس هشتم ارتقاء داده شد. با ادامه روند مهاجرت، شهر همدان در سال ۱۳۶۸ خورشیدی/ ۱۹۸۹ میلادی از ساکنان ارمنی خالی شد. مدرسه ارمنیان نور در سال ۱۳۸۹ خورشیدی (۲۰۱۰ میلادی) تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی میراث فرهنگی هگمتانه به مرکز علمی، کاربردی تبدیل شد که در حال حاضر در رشتههای معماری و خدمات ایران گردی فعال میباشد. در سال ۱۳۲۴ خورشیدی/ ۱۹۴۶ میلادی مهاجرت ارمنیان به جمهوری ارمنستان شوروی شروع شد. مدرسه در سال ۱۳۲۰ خورشیدی (۱۹۴۱ میلادی) طی یک آتشسوزی ناشی از شعله بخاری بهطور کامل سوخت و با خاکستر یکسان شد، اما در همان سال با کمک خیرین و توسط مهندس نشان لوونیان طراحی و تجدید بنا گردید. با مهاجرت تدریجی ارمنیان همدان، مدرسه نور در سال ۱۳۳۸ خورشیدی/ ۱۹۵۹ میلادی به علت کمبود دانش آموز تعطیل شد، و تجهیزات و لوازم آن به مدرسه (شرف) ارمنیان شهر اراک انتقال داده شد.

اما لازم است بدانید که مضرات و خطرات از بین بردن جوش با خمیر دندان بیشتر از فواید آن است و اثربخشی آن از لحاظ علمی تایید نشده است. میخک، یکی از ادویه جات قدیمی به خصوص در غذاهای هندی و دیگر کشورهای آسیایی، مانند اندونزی، آفریقای شرقی و پاکستان است. چوب میخک و روغن گیاهی آن خواص زیادی از قبیل ضدعفونیکنندگی و بیحسی برای تسکین دنداندرد دارد. ممکن است استفاده از خمیر دندان یک روش درمانی موثر برای جوش به نظر آید، دکتر ارتودنسی خوب چراکه خمیر دندان حاوی مواد خشککنندهی جوش و ترکیبات ضدباکتریایی است؛ اما خطرات ترکیبات موجود در خمیر دندان برای پوست، بیشتر از مزایای آن است. میخک، مادهای به نام اوژنول را به خود اختصاص داده است، این ترکیب معطر، خواص درمانی فوقالعادهای دارد. ناطقان: میخک، یکی از ادویه جات قدیمی به خصوص در غذاهای هندی و دیگر کشورهای آسیایی، مانند اندونزی، آفریقای شرقی و پاکستان است. چوب میخک و روغن گیاهی آن خواص زیادی از قبیل ضدعفونیکنندگی و بیحسی برای تسکین دنداندرد دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: مجله سلامت دندان ها,مجله سلامت دندان ایران,مجله سلامت دندان برای کودکان,مجله سلامت دندان بزرگسالان,مجله سلامت دندان بچه ها,مجله سلامت دندان بارداری,مجله سلامت دندان تغذیه,مجله سلامت دندان جامعه,مجله سلامت دندان جدید,مجله سلامت دندان چیست,
نويسنده : عابد